Chiptuning


Voor prijzen en meer informatie vragen wij u contact op te nemen met ons.

Doordat bepaalde autos meer tijd innemen ivm het demonteren van de motorcomputer omdat deze Fors beveiligd zijn en niet via de OBD stekker kunnen, deze doen wij rechtstreeks op de printplaat van de ECU zelf.

Met het verwijderen van de roetfilters zijn er ook per merk auto verschillende de+montage tijden en kunnen de prijzen hiervan verschillen.

Wat wij bieden

Chiptuning

-OBD Chiptuning Stage 1/2 naar wens!

-Chiptuning Stage 1: -+30Pk & 70Nm.

-Chiptuning Stage 2 in combinatie met DPF EN EGR OFF: -+50-80Pk & 90-150Nm.

-Launch control EDC15 € 50,-

-Rev Limiter EDC15 € 50,-

De meeste motoren in moderne auto's worden door een Electronic Control Unit (ECU) aangestuurd.

Deze regelt continu onder meer de ingespoten hoeveelheid brandstof, de turbodruk en het ontstekingstijdstip.

Bij chiptuning bewerkt men de programma's die aan de hand van vele parameters het motormanagement vormen.

De chips in een ECU zijn geladen met software. Vaak zijn deze programma's geschreven ver binnen de maximale belasting van de desbetreffende automotor.

De ruimte biedt dus de mogelijkheid de automotor te chiptunen, zonder dat de motor onherstelbaar beschadigd raakt.

-Voor veel modellen diverse stages (vermogenstoenames) ontwikkelt / leverbaar.

-Mechanische tuning is bij ons ook mogelijk.

-Gratis her tunen naar een software-update.

-Elimineren van het zogenaamde turbogat.

-Lager brandstof verbruik 15%.

-Meer souplesse in uw motor.

-Hogere topsnelheid.

-Snellere acceleratie.

-Tuning binnen APK en TUV emissie eisen.

-Vermogens toename binnen fabriekstoleranties.

-De tuning is onzichtbaar voor diagnose apparatuur.

Roetfilter

-DPF Roetfilter OFF verwijderen uit de sofware (Onzichtbaar geen Foutmelding)

-Roetfilter verwijderen uit uw uitlaat systeem ook mogelijk.

-Chiptuning stage 1, stage 2 (onzichtbaar voor de dealer, prijs afhankelijk van type ECU).

-Turboschade door teveel tegendruk

-Turboschade door een te hoge temperatuur ontwikkeling

-Nieuw origineel filter kost +- 1500,- euro BMW (verschillend per merk)

-EGR klep schade door teveel druk

-Uitlaatspruitstuk schade.

-Motorschade als gevolg van teveel tegendruk.

-Lekke pakkingen als gevolg van teveel tegendruk

-Minder Pk's / motor vermogen

-Tuning binnen APK en TUV emissie eisen.

-Vertraagd reageren op het gaspedaal

-Hoger brandstofverbruik.

Overige

-Startblokkering vrij maken (immo off) mogelijk voor meerdere auto's